lunes, 27 de abril de 2015

GUÍA PLAN DE MEJORAMIENTO PARA ESTUDIANTES CON BAJO DESEMPEÑO GRADO QUINTO

Debido a las dificultades presentadas con el plan de mejoramiento, pues algunos estudiantes se han visto confundidos con lo que se debe hacer. Realicé la siguiente guía para desarrollar como plan de mejoramiento, en ella están cada uno de los puntos del plan de mejoramiento pero mejor explicados.

Espero sea de su ayuda, copien el contenido y péguenlo en un archivo de word. Debe realizarse a mano. 

Igualmente pueden descargar el archivo del correo 

torquiguaingles@gmail.com
torquiguaingles@hotmail.com

O pueden sacarle copia en el colegio, si desean yo llevo mañana el original para los niños que deseen sacarle copia.


IMPROVEMENT PLAN

NAME: __________________________________ COURSE: _______________

1.    Read and complete the chart. (Lee y completa el cuadro)

The Ant and the Grasshopper



It was summer, hot and sunny, and, instead of working and preparing for winter, a Grasshopper preferred to dance, sing and play his violin at his leisure, not minding that these wonderful days will soon be over, that cold and rainy days will soon be near. On seeing a hardworking Ant passing by him, preparing for the hard winter that was to come one day, he invited him to join him and share his fun. 
“Unfortunately, I don’t have time for this”, the Ant answered, “I must work hard, so that winter won’t find me without shelter and food.”
“Stop worrying so much, there is still plenty of time to prepare for winter. Let’s sing and dance together, let’s laugh and enjoy life”.
But Ant was very wise and wouldn’t pay attention to the Grasshopper’s words and continued to work hard and store food for the long winter that was to come.
The winter came sooner than expected, and the Grasshopper found himself without home and without food. He went to the Ant’s house and begged him for food and shelter.
“I’m sorry, but I can’t help you”, the Ant said. “I only have room and food for me and my family, so go find help somewhere else.”
“I should have followed Ant’s example in the summer”, the Grasshopper thought sadly. “I would have been so happy now…”
MORAL : Prepare for the hard days to come.

2.    Classify the verbs underlined in irregular and irregular verbs (Clasifica los verbos que están subrayados en la fábula en verbos irregulares e irregulares)

REGULAR
IRREGULAR

























3.    Complete the information of the verbs underlined in the fable. (Completa la información de los verbos subrayados en la fábula)

PRESENT
PAST
SPANISH

Was - were


preferred


Invited


Answered


Continued


came


found


went


begged


said


tought


4.    Study the verbs for a short quiz ( Estudia los verbos anteriores para un quiz)

5.    Compare the following pictures using the following vocabulary. Folllow the example. (Compara las siguientes imágenes usando el siguiente vocabulario, sigue el ejemplo y oriéntate con  la explicación)



Ten en cuenta que para decir que la tortuga es lenta dices:

·         The turtle is slow
Y para comparar a la tortuga con un conejo, diciendo que la tortuga es más lenta que el conejo dices:
·         The turtle is slower than the rabbit.
Ya si quieres decir que la tortuga es la más lenta, dices:
·         The turtle is the slowest.
Así, tenemos algunos adjetivos y su comparativo:

VOCABULARY

Spanish
adjective
comparative
superlative
Gordo
Fat
Fatter  than
The fattest
Flaco
Thin
Thinner than
The thinnest
Alto
Tall
Taller than
The tallest
bajo
Short
Shorter than
The shortest
Feo
Ugly
Uglier than
The ugliest
Bonito
Pretty
Prettier than
The prettiest
Viejo
old
older
The oldest
Joven
young
Younger than
The youngest



Example: the black cat is fatter than the yellow cat.
Write 10 sentences comparing the following people. (Ahora usando el vocabulario escribe 10 frases comparando las siguientes personas. Utiliza todo el vocabulario dado)

a.    ___________________________________
b.    ___________________________________
c.    ___________________________________
d.    ___________________________________
e.    ___________________________________
f.     ___________________________________
g.    ___________________________________
h.    ___________________________________
i.      ___________________________________
j.      ___________________________________


6.    Write 10 sentences about your future. What do you want to do in the future? (Escribe 10 frases acerca de lo que quieres hacer en el futuro, debes seguir el ejemplo según el tema visto )

Example: I am going to travel to Miami ( yo voy a viajar a Miami.
a.    I am going to ________________________
b.    I am going to  _______________________
c.    ___________________________________
d.    ___________________________________
e.    ___________________________________
f.     ___________________________________
g.    ___________________________________
h.    ___________________________________
i.      ___________________________________
j.      ___________________________________

7.    Draw one of the things you want to do in the future. (dibuje una de las cosas que quiere hacer en el futuro)

 













8.    Color the countries where the English is the mother tongue an write their name. (Colorea los países con diferentes colores donde el inglés es una lengua materna y escribe sus nombres)

































No hay comentarios:

Publicar un comentario